عبارت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM از اوایل دهه نود میلادی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است.

در آن زمان، فردی به نام توماس سیبل، شرکتی با عنوان Siebel Systems داشت و در قالب آن شرکت، نرم افزاری را برای اتوماسیون فروش (تماس با مشتریان، پیگیری سفارشات، ثبت قراردادها و …) طراحی و عرضه می‌کرد.

سیبل در توضیح نرم افزار خود می‌گفت که این نرم افزار، مدیریت ارتباط با مشتریان (Customer Relationship Management) را بر عهده دارد، از آن زمان، به تدریج، اصطلاح مدیریت ارتباط با مشتری یا سی آر ام رواج یافت و حتی به کتابهای مدیریت و بازاریابی هم راه پیدا کرد

نرم افزار CRM با نام تجاری دیده بان، محصولی  است که کاملا بصورت تحت وب طراحی و اجرا شده است. از آنجا که نسخه های CRM موجود در بازار، بصورت یک بسته نرم افزاری می باشند، غالبا امکان تغییر و شخصی سازی متناسب با فرآیندها و نیاز سازمان شما را فراهم نمی کنند. با توجه به طراحی صورت گرفته، نرم افزار CRM دیده بان این مشکل را برطرف نموده و امکان شخصی سازی متناسب با نیاز شما را فراهم کرده است.

  • امکان تعریف سرنخ و سپس پیگیری سرنخ های تعریف شده تا مرحله تبدیل به مشتری
  • امکان مدیریت فروش سازمان
  • امکان تعریف و مدیریت نمایندگان شرکت
  • امکان تعریف و مدیریت همکاران و رقیبان شرکت
  • امکان تعریف و مدیریت همکاران و رقیبان شرک

جزئیات محصول

نرم افزارCRM  یا ارتباط با مشتریان در قالب تحت وب بهترین، به صرفه ترین و راحت ترین روش برای ارتباط بین کارمندان فروش و مشتریان و مدیریت فعالیت های کارمندان است. به کار گیری یک کامپیوتر به عنوان سرور و نصب نرم افزار روی آن و دسترسی کاربران با مرورگر قابلیت اصلی تحت وب بودن است. این نرم افزار برای سازمان هایی که شبکه داخلی دارند میتواند بدون اینترنت و برای سازمان هایی که نیاز به دسترسی اطلاعات خارج از فضای سازمان دارند، با استفاده از اینترنت اجرا شود.یکی از چالش های پیش روی تیم فروش با مشتریان، عدم ارتباط دائم با آنهاست. اگر مشتریان را به دو دسته قطعی و احتمالی (سرنخ) تقسیم کنیم روش ارتباط با آنها و نوع سرویس دهی کاملا متفاوت است، نرم افزار  CRMبا درنظر گرفتن پیش فرض ها و امکانات شما را در مدیریت کارها یاری می کند. شناخت بهتر مشتری و برنامه ریزی کردن برای نیاز های آن نبض ماندگاری سازمان یا شرکت شماست. هدف اصلی CRM در ادغام و خودکار سازی بخش های مهم  فرآیند فروش، یعنی بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتریان یا خدمات پس از فروش است.لذا نرم افزارCRM  به همراه ویژگی های زیر این خدمات را ارائه می کند:

  • مدیریت کارها و زمانبندی
  • مدیریت مشتریان و اطلاعات
  • مدیریت سرنخ های بازاریابی
  • مدیریت فرصت ها و پیگیری به موقع
  • مدیریت فروش و هدف گذاری فروش
  • یادآوری کارهای برنامه ریزی شده برای مشتریان

مزایا:

  • کاهش هزینه های بازاریابی ، فروش و نیروی انسانی
  • افزایش فروش و در نتیجه افزایش سود
  • افزایش رضایتمندی مشتریان
  • سرعت در ارائه خدمات به مشتریان
  • حفظ و نگهداری مشتری بعنوان سرمایه مهم هر سازمان

 

 

قابلیت ها :

  • مدیریت کامل بخش بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش
  • قابلیت ثبت کلیه اطلاعات مشتریان حقیقی (اشخاص) و حقوقی (شرکتها)
  • قابلیت ثبت کلیه ارتباطات با مشتریان
  • قابلیت تعریف وظیفه جهت ارتباطات بعدی همراه با آلارم دهی در زمان تعیین شده
  • قابلیت ارسال اس ام اس و ایمیل برای مشتریان
  • قابلیت دریافت اس ام اس، ایمیل و ثبت در پرونده مشتری به صورت اتوماتیک
  • قابلیت ضبط مکالمات تلفنی
  • قابلیت ارتباط با سیستم  VoIP
  • قابلیت شناسایی مشتریان تماس گیرنده بصورت خودکار و نمایش خودکار اطلاعات شخص مانند تاریخچه تماس های قبل، فاکتور های صادره، وظایف تعریف شده، اطلاعات مالی و …
  • قابلیت نمایش جزئیات تماس ها و فاکتور های قبلی مشتری در لحظه تماس مشتری
  • قابلیت تعریف سطوح دسترسی برای افراد که شخص فقط به اطلاعات مربوط به خود دسترسی داشته باشد
  • دفترچه تلفن از تمامی مشتریان بالقوه و بالفعل، نمایندگان، رقبا و همکاران به همراه آدرس‌ها و با قابلیت جستجو پیشرفته
  • تهیه نسخه های پشتیبان از اطلاعات برنامه بصورت خودکار و دستی و با قابلیت بازخوانی اطلاعات
  • و دهها قابلیت و ویژگی دیگر که شما در سازمان دهی بخش فروش یاری می نماید.

در زیر ویژگی های بخش هایی از این نرم افزار را بررسی می نماییم

ورود مشخصات اشخاص

کد شخص، نام و نام خانوادگی، استان، شهر، روانشناسی شخص، ثبت کلیه اطلاعات تماسی و شخصی مشتریان، حیطه فعالیت کاری، میزان اعتبار، تعیین رنگ درجه بندی مشتریان برای جستجو، دسته بندی و فیلتر کردن راحت تر آنها، نحوه آشنایی، تعیین اولویت بصورتی که مشتریانی که میزان ارتباط با آنها بیشتر است را در اولویت بالاتر قرار دهیم تا در لیست مربوطه قابل دسترس تر باشند و…

گزارشات

مدیریت فروش، پیش‌بینی فروش، مدیریت کمیسیونها، مدیریت مشتریان، مدیریت فعالیت های کاربران، مدیریت وظایف انجام شده و تعریف شده و… با استفاده از سیستم گزارشگیری پیشرفته انجام‌پذیر است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان دیده بان، امکان تهیه گزارش داده ای و یا گرافیکی بر حسب تمامی پارامترهای ورودی را دارد.

آلارم برای وضعیت های مختلف

در مواقع زیر نرم افزار برای کاربر آلارم می دهد تا هیچ نکته ای از قلم نیفتد:

پیش فاکتور، فاکتور و یا حواله خروج ثبت شده در سیستم برای مشتری، انواع یادآوری برای پیگیری کارها، یادآوری وظایف، یادآوری کارهای ثبت شده، وظایف ارجاع شده از سوی سایر کاربران

تعریف کالاها و خدمات

تعریف خدمات و محصولات قابل ارائه توسط شرکت، تعریف، قیمت فروش کالا، قیمت خرید کالا، تاریخ و ساعت آخرین قیمت گیری، تعیین اینکه آیا امکان تخفیف دادن وجود دارد یا خیر، تعیین اینکه آیا در حال حاضر قابل فروش است یا خیر، شماره بارکد، شماره سریال محصولات، گروه بندی محصولات

ثبت کلیه ارتباطات

کلیه ارتباطاتی که با مشتریان، تامین کنندگان، نمایندگی‌ها و رقبا برقرار میشوند قابل ثبت و گزارشگیری در نرم افزار می‌باشند.

موضوع ارتباط، ثبت شخص برقرار کننده ارتباط، ثبت انواع روشهای ارتباطی، ثبت زمان ارتباط (تاریخ و ساعت ارتباط)، ثبت کالای متناسب با ارتباط برقرار شده، ثبت انواع نتایج ارتباطی، توضیحات

امکان مدیریت فرم درخواست نمایندگی

ایجاد فرم درخواست نمایندگی متناسب با فیلدهای مدنظر شما، امکان پرکردن این فرم توسط افراد و یا شرکت‌های متقاضی از طریق وب سایت و یا کنترل پنل ایشان، مدیریت فرمهای دریافت شده در نرم افزار CRM، ایجاد وظیفه ای بصورت خودکار در کارتابل یکی از کاربران جهت پیگیری فرم دریافت شده .

ارسال ایمیل و SMS از طریق نرم افزار:

ارسال ایمیل به یک مشتری و یا گروهی از مشتریان، ارسال SMS به یک مشتری و یا گروهی از مشتریان و پیگیری آن ها، امکان دریافت SMS از سوی مشتریان و امکان پاسخ خودکار به وی

ماژول نظرسنجی و رضایت سنجی

امکان ایجاد انواع فرمهای نظرسنجی (فرم پویا و دارای چندین انتخاب در گزینه‌ها و یا فرم با گزینه‌های از پیش تعیین شده)، امکان ایجاد سوالات تستی و تشریحی، امکان ایجاد گزینه های تستی و پاسخهای تشریحی، امکان پاسخگویی به فرم‌ها توسط خود مشتریان از طریق وب سایت و یا کنترل پنل ایشان، امکان گزارش گیری از میزان رضایت و نظرات یک مشتری خاص و یا گروهی از مشتریان

امکان ضبط مکالمات تلفنی

با قابلیت نمایش خلاصه اطلاعاتی از مشتری رقیب بازاریاب … در هنگام تماس آنان که موجب هوشمندی سازمان شما در تعامل و شروع ارتباط خواهد شد:

شماره تماس گیرنده، گروه تماس گیرنده، شخص تماس گیرنده، نمایش مختصری از اطلاعات و ارتباطات، قابلیت ضبط کلیه مکالمات ورودی و خروجی به صورتی که فایلهای ضبط شده به صورت اتوماتیک در بخش ارتباطات مشتری attach می شوند،  قابلیت گزارشگیری روی مکالمات ضبط شده، تماس های از دست رفته و پیگیریهای صورت گرفته

مدیریت فرم درخواست (سفارش) کالا

ایجاد فرم درخواست کالا بنا به فیلدهای مدنظر شما، ثبت پیش فاکتور برای مشتری، امکان لغو و ویرایش پیش فاکتور، صدور فاکتور و ارسال به واحد مالی برای تأییدات و پیگیری های لازم، صدور فاکتور به انبار برای صدور حواله خروج کالا از انبار، ایجاد وظیفه ای اتوماتیک در کارتابل اشخاص مربوطه به جهت پیگیری فاکتور صادر شده، امکان استفاده از کارت های تخفیف عضویت و خرید،

رقبا

اطلاعات کلیه اشخاص و شرکتها که رقیب شرکت استفاده کننده نرم افزار می‌باشند، در این قسمت ثبت می‌گردد. فیلدهای این بخش شبیه فیلدهای اشاره شده در بخش مشتریان بعلاوه لیست محصولات و قیمت آنها می‌باشند.

نمایندگی ها

اطلاعات کلیه اشخاص و شرکتها که نمایندگی محصولات و خدمات شرکت را عهده دار می‌باشند در این قسمت ثبت می‌گردد. فیلدهای این بخش همانند فیلدهای اشاره شده در بخش مشتریان می‌باشند. هر نماینده می تواند لیست مشتریان مخصوص به خود را داشته باشد و میتوان گزارش از فروش هر نماینده و اطلاعات فروش مشتریان وی را تهیه نمود.

تعریف وظایف:

امکان تعریف وظیفه برای خود یا دیگران (از طریق ارجاع وظیفه)، نمایش یادآوری وظیفه در تاریخ مشخص شده در کارتابل، امکان پیگیری وضعیت وظیفه ارجاع شده، امکان گزارش گیری ار وظایف انجام شده، امکان تخصیص و ارتباط دادن وظیفه تعریف شده برای مشتری، نماینده یا همکار

گزارش روزانه:

امکان ثبت فعالیت های روزانه و گزارشگیری از آن، امکان مشاهده فعالیت های ثبت شده توسط مدیر بالادست

پیش بینی فروش:

امکان ثبت و گزارشگیری  پیش بینی فروش برای هر محصول در بازه انتخابی برای هر فروشنده یا نماینده فروش، گزارش گیری از تحقق هدف فروش با توجه به فاکتورهای صادره، امکان ثبت هدف ریالی و یا هدف تعدادی از محصولات و یا بصورت کلی

 

جهت مشاوره با شماره 09212280824 تماس بگیرید.