شاید اولین نکته که افراد را ترغیب می کند تا حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشند اعلام برند شان می باشد مسئله بعدی ارتباط شما با مشتری است ، با دااشتن یک حساب تجاری می توانید با مشتریان ارتباط فعال‌تری داشته باشید و راه‌های ارتباطی بیشتری به آنها ارائه کنید و با استفاده از بخش دایرکت اینستاگرام موضوع موضع فعالان هایی در قبال مشتریان داشته باشید .

یکی از دلایل  مهمی که شرکت ها و سازمان ها و کار آفرینان و برند ها از آن در اینستاگرام استفاده می‌کنند افزایش ترافیک وب سایتشان می باشد به این معنی که با ساخت قیف های بازاریابی متفاوت سعی می کنند تا تعداد بازدیدکنندگان وبسایت خود را افزایش دهند.

شاید مهمترین قسمت برای حضور در اینستاگرام معرفی و فروش محصولات و خدمات می باشد که هدف نهایی همه صفحات تجاری هم این قسمت می باشد .

قابل توجه است که روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون استوری و لایو در اینستاگرام ارسال می‌شود و بیش از ۳۰ میلیون حساب تجاری فعال در اینستاگرام حضور دارد که این تعداد حداقل یک میلیون تبلیغ در ماه ارسال می کنند و نکته جالب اینجاست که بیش از ۶۰ درصد محصولات جدید خود را در اینستاگرام می فروشند و کاربران ایرانی سهم جالبی از استفاده کنندگان را دارند و تقریباً نیمی از جمعیت ایران در اینستاگرام حساب کاربری دارند و همین نکته وجه تمایز این شبکه اجتماعی در ایران می باشد